Pakowanie paczek w sklepie internetowym

Pakowanie paczek w sklepie internetowym

Inne

Branża e-commerce przyciąga coraz więcej osób i to zarówno po stronie sprzedających, jak i po stronie kupujących. Duża konkurencja wśród e-sklepów stanowi jednak spore wyzwanie. Pakowanie paczek jest jednym z tych czynników, który może przyczynić się do odniesienia sukcesu. Istotne jest tutaj to, czy opakowanie zostanie dostosowane do konkretnego produktu, jak i to, czy sprzedawca wykorzystuje umiejętnie przekaz, jaki wraz z opakowaniem można dostarczyć kupującemu.

Zacznijmy od tego, że za uszkodzenia towarów sprzedawanych przez sklepy internetowe na odległość odpowiadają najczęściej sprzedawcy. Dotyczy to tych transakcji, w których jedną ze stron jest konsument, który nabywa produkt na potrzeby prywatne. Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeśli kupującym jest przedsiębiorca.

Sprzedaż przez internet na rzecz konsumentów

Stosowne przepisy, które regulują kwestię odpowiedzialności za uszkodzenia towaru przesyłanego przez sprzedawcę internetowego na rzecz konsumenta, a także kwestię zagubienia tego towaru w trakcie transportu znajdziemy w art. 548 § 3 kodeksu cywilnego. Zgodnie z jego brzmieniem “niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu”. Wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, kiedy kupujący wybrał inny sposób dostarczenia towaru od tych, jakie oferował mu sprzedający. W akcie prawnym znalazł się też zapis, że postanowienia mniej korzystne dla kupującego są nieważne.

Pakowanie paczek a bezpieczeństwo przesyłek

Kwestia odpowiedzialności za wysyłane produkty powinna skłonić sprzedających do takiego pakowania przesyłek, które może zagwarantować najlepszą możliwą ochronę. Szeroki wybór akcesoriów do pakowania sprawia, że pakowanie paczek przez sprzedawców świadomych zagrożeń, jakie mogą pojawić się w trakcie transportu dla konkretnych towarów, nie powinno być trudne. Poza najczęściej wykorzystywanymi do transportu kartonami tekturowymi do wyboru pozostaje jeszcze szeroki wybór innych akcesoriów. Wśród nich należy wymienić tuby kartonowe oraz koperty bąbelkowe. Równie istotne co pakowanie paczek jest jednak również zabezpieczanie przesyłek na czas transportu. Do tego celu służą przede wszystkim wypełniacze do paczek. Zastosowanie znajdują tu między innymi poduszki powietrzne, folia bąbelkowa oraz skropak.

Opakowanie a budowanie relacji z klientem

Warto zwrócić uwagę, że pakowanie paczek może mieć wpływ na budowanie pozytywnych relacji z klientami. Nie chodzi tu tylko o właściwe zabezpieczanie towarów, dzięki czemu możliwe jest zdobycie zaufania kupujących, ale także o nadruki, jakie można umieścić na opakowaniach. Na kartonach tekturowych albo taśmie do pakowania można nadrukować przekaz, który pomoże w budowaniu świadomości marki. To może być logo, dane teleadresowe albo motto reklamowe, które zapadnie w pamięć klientom. To stosunkowo niedrogi, a zarazem skuteczny sposób na reklamę, choć często niestety pomijany.

Pakowanie przesyłek w sklepie internetowym jest istotnym elementem prowadzenia biznesu. Ma ogromny wpływ na to, czy sprzedawca odniesie w branży sukces i zyska zaufanie klientów.

Udostępnij